dissabte, 21 de maig del 2022

PROJECTE: ELS CUCS DE SEDA

LA MÒNICA ENS HA PORTAT UNA SORPRESA DINS D'UNA CAPSA.

ENS HA DONAT PISTES PER ENDEVINAR QUÈ ÉS?

  • SÓN ANIMALS PETITS.
  • SÓN INSECTES.
  • SÓN BLANCS.
  • TENEN MOLTES POTES.
  • MENGEN FULLES.

PERÒ NO HO HEM ENCERTAT...

QUAN HEM OBERT LA CAPSA HEM VIST QUE EREN CUCS I LA MÒNICA ENS HA DIT QUE SÓN CUCS DE SEDA.

ELS HEM OBSERVAT I DE SEGUIDA ELS HEM VOLGUT TOCAR, HEM SENTIT QUE SÓN SUAUS I QUE ESTAN FREDS.


 QUÈ SABEM SOBRE ELS CUCS DE SEDA?

 

FEM EL DIBUIX INICIAL DESPRÉS D'OBSERVAR-LOS.

L'ALDARA I EL BRUNO HAN PORTAT FULLES DE MORERA PELS CUCS.

 

L'AYA K. HA PORTAT UNA CAPSA MÉS GRAN PER A QUE ESTIGUIN MÉS CÓMODES.

 

DESPRÉS D'UNS DIES HEM VIST QUE HA APAREGUT COM UN OU A LA CAPSA. ÉS UN CAPOLL I L'HA FET UN CUC AMB FIL DE SEDA (tot i que al començament pensàvem que eren teranyines). ÉS DE COLOR GROC I A DINS EL CUC CANVIARÀ. EL JUANMA DIU QUE ES CONVERTIRÀ EN UNA PAPALLONA.

DESPRÉS D'UNS DIES HEM VIST UN ALTRE CUC QUE COMENÇAVA A FER EL CAPOLL. DURANT UN CAP DE SETMANA UN ALTRE CUC L'HA FET, JA EN TENIM 3.



HO HEM PINTAT AL CALENDARI PER SABER QUANTS DIES TRIGARÀ A SORTIR.


PINTEM UNA PAPALLONA DEL COLOR QUE IMAGINEM QUE SORTIRÀ LA PAPALLONA DEL CAPOLL.


DIBUIXEM LES MORERES AL NATURAL. 



CONTEM LES POTETES I COM QUE SEMBLA QUE EN TINGUIN MOLTES HO FEM AMB TAPS PER DIFERENCIAR LES POTES DE LES VENTOSES. TENEN 6 POTES I 10 VENTOSES PER NO CAURE DELS ARBRES.


REPRESENTEM AMB PLASTILINA I LLANA LES DIFERENTS FASES DELS CUCS A MESURA QUE VAN CANVIANT. JA TENIM ELS CUCS MENJANT FULLES DE MORERA I ELS CAPOLLS.



HEM VIST QUE UN CUC TÉ UN COLOR DIFERENT, AL DIA SEGÜENT JA NO ES MOVIA, S'HA MORT... L'HEM OBSERVAT AMB LA LUPA.


EXPERIMENTEM: FEM CUCS DE PAPER QUE ES MOUEN.

  1. PINTEM UN TROSSET RECTANGULAR DE PAPER DE CUINA.
  2. L'ENROTLLEM EN UNA BROXETA DE FUSTA.
  3. APRETEM BÉ EL PAPER.
  4. EL TRAIEM DE LA BROXETA
  5. LI TIREM GOTETES D'AIGUA AMB UNA PIPETA. 

 


 

HAN QUEDAT MOLT BONICS! HO PODEU PROVAR DE FER A CASA.


 

OBSERVEM LA TEXTURA DEL TRONC DE LES MORERES I LA PLASMEM EN EL PAPER D'EMBALAR AMB CERES.

OBSERVEM L'ÚLTIM CUC QUAN TEIXEIX EL CAPOLL.

 

HA NASCUT LA PRIMERA PAPALLONA I NO ÉS DE COLORS, ÉS BLANCA!!


A PSICOMOTRICITAT JUGUEM A QUE SOM CUCS, FEM EL CAPOLL I SORTIM COM A PAPALLONES.


OBSERVEM ELS CAPOLLS.

SÓN DURS, NO FAN OLOR.


OBRIM UN PER VEURE COM ÉS PER DINS I HEM TROBAT LA PELL DE LA CRÍSÀLIDA. ÉS MARRÓ. CREIEM QUE TAMBÉ HI HA PART DEL CAP DEL CUC.



HEM VIST UN VÍDEO ON ES VEU COM ES FA LA SEDA AMB EL FIL DELS CAPOLLS.

 

 

LECTOESCRIPTURA

TREBALLEM EL VOCABULARI DEL PROJECTE. 

COMPOSEM LES PARAULES CUC, CAPOLL I PAPALLONA.

 

HA NASCUT LA QUARTA PAPALLONA, ES POT VEURE EL FORAT PER ON HA SORTIT DEL CAPOLL. PER FER-HO PRODUEIX UN LÍQUID QUE ÉS UN ÀCID PER DESFER EL FIL. 

ENCARA QUEDA UNA PAPALLONA PER NÉIXER.

 HEM REPRESENTAT LES PAPALLONES AMB PLASTILINA.


LA MÒNICA ENS HA ENSENYAT UN VÍDEO DE LES SEVES PAPALLONES. FAN UNA DANSA I S'UNEIXEN PER LES CUES. 


                                 

Cosas de niños para la escuela: GUSANOS DE SEDA EN CLASE

 

HEM OBSERVAT LES PAPALLONES DE LA MÒNICA, HAN POSAT OUS! 

PRIMER HEM DIT QUE DE DINS DELS OUS SORTIRAN PAPALLONES PERÒ LES PAPALLONES SURTEN DEL CAPOLL.

HEM RECORDAT QUE LES PAPALLONES ABANS DE FER EL CAPOLL EREN CUCS, LLAVORS DELS OUS SORTIRAN CUCS. 

COM QUE LES PAPALLONES NO MENGEN, DESPRÉS D'UNS DIES D'APARELLAR-SE I POSAR ELS OUS ES MOREN.

TAMBÉ HEM OBSERVAT QUE ELS OUS CANVIEN DE COLOR.


  

CONTE: L'ERUGUETA GOLUDA


 

 

REPRODUÏM EL CICLE DE LA VIDA DEL CUC DE SEDA PER EXPLICAR-HO A CASA.



I DECOREM EL PLAFÓ DE FORA DE L'AULA.


 

FEM UNA EXPOSICIÓ ALS COMPANYS D'I4 I D'I5, PER TANCAR EL PROJECTE I COMPARTIR TOT ALLÒ QUE HEM APRÈS.


 HEM GAUDIT MOLT REALITZANT AQUEST PROJECTE. 

 


  Clica AQUÍ per veure totes les fotografies.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada